Marvel Snap - Prezentare generală jocuri online Poki
De mult timp, Hearthstone a fost asociat cu Ben Brode, designerul carismatic care a devenit regizorul și fața jocului. În 2018, a părăsit Blizzard după 15 ani de muncă și, împreună cu alți foști colegi, a fondat studioul Friv5Online, care era angajat într-un proiect pentru Universul Marvel. Recent a fost dezvăluit că acesta este Marvel Snap, un joc de cărți de colecție care oferă idei originale și poate concura pentru timpul liber.
Trebuie spus imediat că lansarea globală a Marvel Snap nu a avut loc încă. Jocul este disponibil doar într-o listă foarte limitată de țări, inclusiv Filipine și Noua Zeelandă. Deci, pe Android trebuie să descărcați apk-ul de undeva, iar pe iOS trebuie să schimbați regiunea sau să înregistrați un cont nou. Cu toate acestea, nu trebuie să porniți VPN-ul pentru a lansa jocul după descărcare - cel puțin nu încă.
Dacă comparăm jocul cu Hearthstone (și fără el, în vreun fel, având în vedere dezvoltatorii săi), Marvel Snap este de multe ori mai simplu, mai ușor de înțeles și mai accesibil. Pachetele constau din doar 12 cărți, iar după a șasea tură, meciul se termină. În mână sunt plasate până la șapte cărți. Luptele durează de la trei până la cinci minute - când te duci la o pauză de fum sau alte afaceri, poți juca unul sau două jocuri online. Este imposibil să întindeți meciurile, așa că, chiar dacă ambii participanți se gândesc mult timp la mișcări, totul se termină foarte repede.
Apropo, ambii jucători se mișcă în același timp. La prima tură, au o unitate de energie, în a doua - câte două și așa mai departe. Și în loc de un câmp, sunt trei și nu pot fi localizate mai mult de patru creaturi pe fiecare. Aici nu există minioni de atac și de apărare, la fel cum jucătorii nu au sănătate - fiecare carte are un indicator de putere, iar suma acestor numere într-un câmp înseamnă câtă putere aveți într-o anumită zonă. La sfârșitul celei de-a șasea mișcări, sumele sunt fixe și verificate - dacă cel puțin două câmpuri au mai multe numere decât adversarul tău, câștigi.
Cea mai interesantă caracteristică a Marvel Snap sunt modificatorii de câmp aleatori. La începutul meciului, știi doar modificatorul primei secțiuni - restul sunt deschise la a doua și a treia tură. Există câteva zeci de opțiuni posibile și pot schimba radical tactica. De exemplu, veți întâlni un câmp pe care cărțile jucate sunt duplicate în alte locuri. Cărțile cu opțiunea În curs (oferă bonusuri pe tot parcursul meciului) sunt logice pentru a fi folosite acolo, dar apoi poate înfunda alte zone și vă poate împiedica să plasați o carte deosebit de valoroasă.
Poate că una dintre locații va oferi fiecărui jucător o creatură aleatorie - acest lucru va oferi cu siguranță un avantaj unuia dintre participanți. Sau toate cărțile din locație vor fi distruse dacă încercați să le puneți acolo. Sau puterea cărților plasate pe un anumit câmp va fi redusă cu două unități. Se întâmplă ca jucătorul cu cele mai multe cărți într-o anumită zonă să primească o sută de puncte de putere în plus. A juca patru creaturi în același loc nu este atât de greu, dar ce se întâmplă dacă cineva are o Elektra în mână care distruge un servitor aleatoriu care costă o energie atunci când este jucat? Nu aș vrea să văd asta la sfârșitul celei de-a șasea mișcări.
Faptul că nu sunt afișate toate locațiile îl pune imediat pe jucător în fața unei alegeri: să-și asume riscuri sau să nu ispiti soarta. Deci ai jucat o carte în primul rând și ai plasat-o pe al treilea câmp, iar apoi se dovedește că nu poți avea mai mult de o creatură pe acest site. Evident, un adversar mai precaut va pune niște „Hulk” cu 11 unități de putere acolo și va câștiga. Dar pot fi condiții mai bune - de exemplu, cărțile cu un cost scăzut nu pot fi jucate pe al treilea câmp și aveți deja una sau două piese acolo și nimeni nu le va lua.
Este imposibil să preziceți ce pachet este de dorit să alegeți înainte de a începe următorul meci. Dar uneori dezvoltatorii cresc foarte mult șansele ca un anumit câmp să apară, ceea ce vă încurajează să colectați pachete de o zi special pentru acest lucru. La un moment dat, a existat adesea un câmp în care efectele cărților jucate erau declanșate de două ori. Există o carte Tigresă Albă care generează un tigru cu șapte puteri pe un câmp aleatoriu - dacă o jucați într-o astfel de locație, veți invoca doi tigri. Și dacă adăugați „Odin”, care reactivează efectele cărților vecine, atunci vor fi trei tigri! Principalul lucru este să le lăsați spațiu liber.
Săptămâna trecută, a fost populară o locație care adaugă două puncte de putere cărților care se deplasează la ea din alte poziții. Aici am asamblat și un pachet special, în care jumătate dintre cărți fie aveau bonusuri la mutare, fie mutau cărțile. Draw Iron Fist, o jumătate de carte care împinge următoarea creatură jucată spre stânga. Apoi eliberăm „Multiplicator” - un card 2/3 care creează o copie în locul din care a fost mutat. În scenariul ideal (dacă cea mai populară locație a căzut), se dovedește că în două mișcări obținem până la 12 unități de putere și nu le mai putem pierde.
Chiar și atunci când ai văzut deja toți modificatorii posibili și nu ai cu ce să te surprindă, potrivirile rămân unice. Și un număr atât de mic de cărți în pachet simplifică procesul de creare a pachetelor tematice, unde unele cărți le completează pe altele. De exemplu, puteți face un set de cărți legate de distrugere - adăugați acolo „Deathlok”, care vă ucide toate creaturile de pe teren, reînvie după moartea lui „Wolverine” și a multor alți eroi. Până la sfârșitul meciului, jucătorii trag nouă din cele douăsprezece cărți - chiar dacă o combo eșuează, se va dovedi alta.
Boabe de piper în lupte sunt adăugate de mecanicul Snap, care este inclus în numele jocului. Există un sistem de progresie bazat pe progresul tău în meciuri. Cu cât câștigi mai mult, cu atât nivelul este mai mare, iar nivelurile sunt luate pentru pierdere. Fiecare nivel necesită zece puncte, iar numărul acestor puncte poate fi mărit în timpul jocului. Începe niște rânduri, ai un avantaj în două sau chiar trei zone, iar în mână există cărți ideale pentru finalizarea cu succes a jocului - „snap” și, dacă meciul se termină cu victoria ta, primești două sau chiar patru puncte.
Adversarul, desigur, poate, de asemenea, să "snap" - dacă ambii participanți fac acest lucru, atunci vor fi în joc opt puncte. Deoarece remizele sunt foarte rare, acele opt puncte vor fi pierdute de cineva și câștigate de cineva. Dacă folosești mecanica fără gânduri, nu vei ajunge departe și nu vrei să-ți asumi riscuri din nou, deși adesea regreti. Datorită „snap”, urmăriți jocul adversarului puțin mai îndeaproape, vă dați seama aproximativ ce cărți ar putea avea și așa mai departe. Ei bine, puteți blufa cu ajutorul acestui mecanic, deși aceasta este departe de a fi întotdeauna o tactică câștigătoare.
Mai este un detaliu interesant - dacă renunți înainte de sfârșitul ultimei mișcări (aici se numește cuvântul „scăpare”), atunci nu vei pierde atât de multe puncte ca și cum ai fi rămas până la capăt. Adică, jocul încurajează capitularea atunci când rezultatul meciului este probabil să fie deplorabil. Acest lucru accelerează și mai mult meciurile deja scurte, deși jucătorii nu renunță în masă - în marea majoritate a cazurilor, speră într-un miracol sau au încredere în pachetele lor.
Dar există o problemă aici - nu este întotdeauna posibil să distingem roboții de jucătorii reali. Era senzația că înainte de nivelul 40 am întâlnit doar roboți - și au aceleași porecle (fie un nume, fie un adjectiv + substantiv), iar uneori efectuează acțiuni care nu sunt în întregime logice, deși în mare parte se joacă normal. Abia după câteva zile, poreclele au devenit mai diverse, iar adversarii au început să răspundă la salutările mele. Un astfel de număr de boți se datorează probabil disponibilității limitate a jocului - o lansare în SUA sau Europa ar duce la un aflux mare de utilizatori. Dar aceasta este o oportunitate de a exersa chiar acum și de a colecta o colecție mare de cărți.
Spre deosebire de Hearthstone , unde încă primești cărți din cutiile de pradă, sistemul este diferit în Marvel Snap . Aici câștigi niveluri de colecție și primești aleatoriu cărți noi - până la nivelul 200, creaturile din primul set (care a devenit disponibil când a apărut jocul) renunță, apoi încep să apară copii mai recente și așa mai departe. Și obțineți aceste niveluri pentru carduri de pompare, folosind moneda care este dată pentru completarea „cotidianelor”.
Pomparea face cărțile mai cool, deși chiar și fără ea, arta supereroilor este o sărbătoare pentru ochi. Prima îmbunătățire deschide așa-numitul Frame Break - imaginea personajului iese puțin din cadru. Apoi harta devine tridimensională, după care pe ea apare o animație abia vizibilă. Urmează legendarul nivel de calitate, la care logo-ul strălucește, iar nivelul „Ultra” face și cadrul animat. Lucruri mici, dar frumoase.
Nu există deloc întrebări despre design în Marvel Snap - dezvoltatorii iubesc în mod clar universul Marvel , așa că unele cărți chiar au efecte speciale nu numai atunci când sunt desenate, ci și atunci când le prindeți doar cu degetul. Iron Man zboară cu motoare cu picioare în flăcări, Hawkeye trage cu arcul în toate direcțiile până când îl dai jos, iar Nightcrawler se micșorează înainte de a ateriza pe câmpul ales.
Dezvoltatorii au mai multe surse de venit. În primul rând, există permise de luptă - conțin o mulțime de resurse și câteva cărți unice care sunt disponibile exclusiv în versiunile plătite ale „paselor”. În câteva săptămâni, ei vor începe să renunțe la jucătorii obișnuiți din Colecție, dar cei care vor să cheltuiască bani vor avea ocazia să arate cărți înainte de restul, făcând pachete de succes cu ele. Deoarece atât de multe carduri pot fi obținute gratuit, nu contează să nu ai acces la două sau trei dintre ele.
În al doilea rând, magazinul local vinde imagini alternative ale hărților. Pentru cei care doresc ca „Hulk” sau „Thing” lor să arate diferit. Sunt pe Marvel Snap de peste o săptămână, am completat permisul gratuit și am făcut o mulțime de cotidiene, dar am doar trei acoperiri alternative și se pare că am epuizat toate sursele de a le obține. Existența altor versiuni de hărți nu mă încurajează deloc să investesc bani în joc, mai ales când joci atât de des împotriva roboților.
Chiar și în joc a existat așa ceva ca Nexus Events, dar publicul a urât atât de mult primul astfel de „divertisment”, încât creatorii au abandonat aceste evenimente pentru totdeauna. Jucătorul i s-a cerut pur și simplu să investească bani și să cumpere șanse pentru cărți noi - acesta este tot evenimentul sezonier. Fără permise de luptă suplimentare, recompense gratuite sau bonusuri tematice. Broad a trebuit să-și ceară scuze personal pentru o astfel de „inovație” - potrivit lui, în viitor, jucătorilor li se va oferi ceva mai interesant. Aparent, acesta este motivul pentru care nu a existat încă o lansare globală - disponibilitatea jucătorilor de a arunca bani este încă testată.
Deja în această etapă, Marvel Snap pare să nu fie doar un joc de cărți decent, ci un proiect care poate concura cu alți reprezentanți ai genului. Meciurile sunt mult mai rapide decât în analogi, dar, în același timp, jocul nu poate fi numit superficial - există o mulțime de cărți cu mecanici interesante, iar schimbarea constantă a condițiilor te obligă să te comporți diferit în meciuri, chiar dacă le începi. cu aceeasi punte. Este greu să te desprinzi, iar acesta este cel mai important lucru.